Psychologia - Psychoterapia - Psychodietetyka - Neuroterapia

Psychologia - Psychoterapia Psychodietetyka - Neuroterapia

Regulamin

Regulamin

Regulamin świadczenia usług w MED–AKME
  • 1 Pojęcia:
  1. Regulamin – niniejszy dokument, określający zasady korzystania ze Strony internetowej, w tym dokonywania rezerwacji wizyt, przedpłat za usługi, świadczenia usług, wskazujący na prawa i obowiązki stron.
  2. Usługodawca – Fundacja AKME, ul. Wachowiaka 8a; 60-681 Poznań, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu pod numerem KRS 0000499852, NIP 7773238150, a w jej ramach: podmiot wykonujący działalność leczniczą – Fundacja AKME, ul. Wachowiaka 8a, 60-681 Poznań, NIP: 7773238150; REGON: 302700614, wpisana do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą przez Wojewodę Wielkopolskiego pod numerem księgi: 00000228312. Numer kontaktowy: 601 971 090.    
  3. MED-AKME – nazwa handlowa/marka usługowa wykorzystywana przez Fundację AKME w celu identyfikacji i różnicowania usług świadczonych na zasadach odpłatności za ich wykonanie na rzecz Klienta/Użytkownika, a które wyszczególnione zostały na stronie internetowej:www.med-akme.pl. Marka MED-AKME nie posiada odrębnej osobowości prawnej, a wszelkie usługi realizowane pod tym oznaczeniem świadczone są przez Usługodawcę.
  4. Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zawiera Umowę z Usługodawcą oraz która korzysta z Usług świadczonych bezpośrednio w miejscu wykonywania Usługi.
  5. Usługa – to działanie polegające na wykonywaniu określonych czynności, których celem jest zaspokojenie potrzeb odbiorcy. W ramach przedmiotowego regulaminu usługą jest każde działanie specjalisty ukierunkowane na ochronę, przywracanie lub poprawę zdrowia, dobrostanu fizycznego i psychicznego Usługobiorcy.
  6. Umowa – umowa zawarta na odległość, przez co należy rozumieć: umowę zawartą
    z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  7. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie,
    a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo komunikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1221).
  8. Specjalista – osoba świadcząca usługę zdrowotną lub medyczną lub terapię biofeedback lub terapię integracji sensorycznej lub oddziaływania pedagogicznego, która pracuje w zawodzie regulowanym i spełnia jego wymagania kwalifikacyjne oraz doświadczenie lub w innym zawodzie i zdobyła odpowiednie kwalifikacje
    i kompetencje do wykonywania usług – świadcząca usługi stacjonarnie
    w miejscu wskazanym przez Usługodawcę.
  9. Wizyta – zaplanowane co do dnia i godziny, zarezerwowane oraz opłacone przez Usługobiorcę spotkanie ze Specjalistą, odbywające się stacjonarnie w miejscu wykonywania usługi.
  10. Miejsce wykonywania usługi – miejsce, w którym wykonywana jest usługa. Usługi objęte przedmiotową Umową wykonywane są:
  • przy ul. Limanowskiego 10/11, 60-744 Poznań,
  • przy ul. Grunwaldzkiej 19, 60-782 Poznań (terapia SI).
  1. Strona internetowa/Serwis – platforma internetowa należąca do Usługodawcy, za pośrednictwem której Klienci mogą zapoznać się z ofertą usług, zarezerwować wizytę oraz opłacić wizytę: www.med-akme.pl.
  2. Portal Pacjenta – serwis internetowy prowadzony przez Fundację AKME pod marką własną MED-AKME, za pośrednictwem podmiotu: Comarch Polska SA, al. Jana Pawła II 39A, 31-864 Kraków, zarejestrowanego w Sądzie Rejonowym dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego oraz Escalar sp. z o.o. ul. Robocza 40, 61-517 Poznań, NIP: 7773154281, REGON 301393506.
  3. Konto Pacjenta – podstrona Portalu Pacjenta, umożliwiająca Usługobiorcy utworzenie unikatowego, indywidualnego konta, za pośrednictwem którego Usługobiorca udostępnia dane osobowe konieczne do wykonania usługi, ma możliwość umówienia/przełożenia/odwołania wizyty, ma dostęp do historii płatności, dokumentacji, formularzy oraz zgód.
  4. Formularz rejestracyjny – interaktywny formularz dostępny w Portalu Pacjenta, umożliwiający fizyczne dokonanie rezerwacji terminu wizyty oraz wprowadzenie danych niezbędnych do jej realizacji.
  5. Potwierdzenie wizyty – wiadomość e-mail przesłana Usługobiorcy przez Usługodawcę lub system rejestracyjny, zawierająca szczegóły zarezerwowanej wizyty, w tym datę, godzinę, dane Specjalisty oraz miejsce spotkania.
  6. Rezygnacja z wizyty – anulowanie przez Usługobiorcę zarezerwowanej wizyty, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie.
  7. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
  • 2 Informacje ogólne
  1. Sposób zawarcia umowy o świadczenie usług – w celu skorzystania z usług w MED-AKME niezbędne jest uprzednie założenie Konta Pacjenta w Serwisie, rezerwacja terminu świadczenia usługi, zaakceptowanie przez Usługobiorcę zasad przetwarzania danych osobowych, zaakceptowanie przedmiotowego Regulaminu świadczenia usług, oraz dokonanie przedpłaty za usługę.
  2. Dokonanie przedpłaty jest momentem zawarcia umowy świadczenia usług przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy w MED-AKME.
  3. Podanie danych koniecznych do realizacji przedmiotu umowy przez Usługobiorcę jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o zgodności z prawdą wszelkich danych udostępnionych Usługobiorcy oraz posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych, lub w przypadku jej ograniczenia posiadaniu niezbędnej zgody opiekuna prawnego.
  4. Sposób porozumiewania się z Usługobiorcą:
    1. osobisty w miejscu wykonania usługi,
    2. telefoniczny, pod numerem telefonu podanym w Serwisie,
    3. mailowy na adres e-mail podany w Serwisie,
    4. za pośrednictwem formularza kontaktowego udostępnionego w Serwisie.
  5. Koszty komunikacji z Usługodawcą:
    1. opłata za rozmowę telefoniczną – koszt rozmowy zostanie naliczony zgodnie
      z oficjalną taryfą operatora telekomunikacyjnego, bez żadnych dodatkowych ukrytych opłat czy zmian w cenie połączenia. Wartość tej opłaty zależy od taryfy Usługobiorcy oraz lokalizacji z której dzwoni.
    2. pozostałe formy komunikacji z Usługobiorcą są bezpłatne i nie posiadają ukrytych kosztów.
  6. Tryb świadczenia usług:
    1. wizyta u specjalisty – w miejscu wykonania usługi,
    2. kolejna wizyta u specjalisty – w miejscu wykonywania usługi.
  7. Rodzaje i przybliżony czas trwania usług:
    1. Sesja psychoterapii – 1. wizyta (50 min.);
    2. Sesja psychoterapii – kolejna wizyta (50 min.);
    3. Wsparcie psychologiczne – 1. wizyta (50 min.);
    4. Wsparcie psychologiczne – kolejna wizyta (50 min.);
    5. Konsultacja psychodietetyczna – 1. wizyta (50 min.);
    6. Konsultacja psychodietetyczna – kolejna wizyta (50 min.);
    7. Terapia Biofeedback (50 min.)
    8. Psychoterapia dzieci i młodzieży od 13 r. życia; 1. wizyta; 50 min. (rodzic/opiekun);
    9. Psychoterapia dzieci i młodzieży od 13 r. życia; kolejna wizyta; 50 min. (dziecko);
    10. Konsultacja psychologiczna młodzież od 16 r. życia; 1. wizyta; 50 min. (rodzic/opiekun);
    11. Konsultacja psychologiczna młodzież od 16 r. życia; kolejna wizyta; 50 min. (dziecko);
    12. Konsultacja psychologiczna młodzież od 13 r. życia; 1. wizyta; 50 min. (rodzic/opiekun);
    13. Konsultacja psychologiczna młodzież od 13 r. życia; kolejna wizyta; 50 min. (dziecko);
    14. Konsultacja psychodietetyczna od 15 r. życia; 1. wizyta; 50 min. (rodzic/opiekun);
    15. Konsultacja psychodietetyczna od 15 r. życia; kolejna wizyta; 50 min. (dziecko);
    16. Diagnoza SI + opis (45 min. x 3 spotkania) – 1. wizyta (rodzic/opiekun);
    17. Terapia Integracji Sensorycznej – 1. wizyta (45 min.);
    18. Terapia Biofeedback dla dzieci i młodzieży (30 min.);
    19. Wsparcie pedagogiczne dzieci w wieku od 4 r. ż do 14 r. ż (50 min.);
    20. Terapia ręki dla dzieci i młodzieży (50 min.).

Z uwagi na konieczność elastycznego reagowania na potrzeby zdrowotne Usługobiorców, czas poszczególnych wizyt może być zmienny, co w wyjątkowych przypadkach może powodować przesunięcia w harmonogramie przyjęć w danym dniu.

  1. Usługi świadczone zgodnie z przedmiotem Umowy są płatne i zgodne z cennikiem usług, który jest udostępniany Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu.
  2. Sposób i termin świadczenia usługi przez Usługodawcę:
    1. Usługodawca realizuje usługę w dniu i godzinie wynikającej z rezerwacji dokonanej przez Usługobiorcę za pośrednictwem Portalu Pacjenta; za pośrednictwem narzędzi telekomunikacyjnych lub osobiście w miejscu wykonywania usługi.
  • 3 Tryb i sposób rezerwacji usługi
  1. Usługa może być rezerwowana wg następującego trybu i sposobu:
    1. wizyta pierwszorazowa – wizyta pierwszorazowa może być rezerwowana przez Usługobiorcę za pośrednictwem:
      1. kontaktu osobistego w miejscu świadczenia usługi u rejestratora/-ki lub specjalisty;
      2. rozmowy telefonicznej z rejestratorem/-ką MED-AKME;
  • Portalu Pacjenta dostępnego w Serwisie.
  1. kolejna wizyta w Med-AKME u tego samego specjalisty – kolejna wizyta może być umawiana za pośrednictwem:
    1. kontaktu osobistego w miejscu świadczenia usługi u rejestratora/-ki lub specjalisty;
    2. rozmowy telefonicznej z rejestratorem/-ką MED-AKME;
  2. Dane wymagane w celu rezerwacji wizyty przez Usługobiorcę:
    1. dane osobowe: imię, nazwisko, adres zamieszkania, płeć, PESEL lub inny identyfikator wymagany przez system ochrony zdrowia w Polsce (np. nr paszportu), data urodzenia;
    2. numer telefonu do kontaktu;
    3. adres e-mail – konieczny do dokonania zapłaty za usługę oraz otrzymywania przypomnień o płatności lub terminie wizyty.
  3. Dane osobowe wskazane w § 3 pkt. 2 Regulaminu będą weryfikowane w miejscu świadczenia usługi przed pierwszą wizytą na podsatwie dowodu osobistego lub dokumentu tożsamego z dowodem osobistym przez osoby upoważnione, tj. zatrudnione w MED-AKME jako rejestrator/-ka, menager, kierownik podmiotu leczniczego lub specjalista.
  4. Zasady rejestracji wizyty za pośrednictwem Portalu Pacjenta dostępnego w Serwisie:
    1. Dla każdego Usługobiorcy zakładane jest indywidualne Konto Pacjenta, za pośrednictwem którego możliwe jest korzystanie z Portalu.
    2. w celu rezerwacji usług za pośrednictwem Portalu, Usługobiorca każdorazowo loguje się na swoje Konto przy użyciu loginu oraz hasła dostępu.
    3. Utworzenie Konta wymaga podania przez Usługobiorcę następujących danych osobowych: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu do kontaktu, data urodzenia, nr PESEL (o ile jest nadany) lub numer dokumentu tożsamości, adres zamieszkania, adres poczty elektronicznej.
    4. Loginem do Konta jest adres e-mail, podany przez Usługobiorcę.
    5. Hasło dostępu do Konta, ze względów bezpieczeństwa, powinno składać się z wielkich i małych liter, cyfry oraz znaku specjalnego, mieć co najmniej 8 znaków. Usługobiorca powinien zachować login i hasło do Konta w poufności i nie udostępniać ich osobom trzecim.
    6. Hasło dostępu do Konta znane jest wyłącznie Usługobiorcy i jego zmiana może nastąpić poprzez: zalogowanie się Usługobiorcy na swoje Konto przy użyciu dotychczasowego hasła dostępu do Konta oraz jego zmianę w zakładce „Moje konto” lub zrestartowanie hasła na stronie www.med-akme.pl/ po kliknięciu „Nie pamiętam hasła”.
    7. Odzyskanie dostępu do konta po utracie hasła do konta może nastąpić poprzez zrestartowanie hasła przez Usługobiorcę na stronie www.med-akme.pl/po kliknięciu „Nie pamiętam hasła”. Na adres poczty e-mail przypisany do Konta Pacjenta Usługobiorcy zostanie przesłany indywidualny odnośnik do strony internetowej umożliwiający nadanie nowego hasła do Konta Pacjenta, przy użyciu którego Usługobiorca będzie mógł kontynuować korzystanie z Portalu.
    8. Usługobiorca może po rejestracji Konta Pacjenta samodzielnie dokonać zmiany adresu zamieszkania, adresu email i numeru telefonu.
    9. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wyboru usług, które mogą być rezerwowane za pośrednictwem Serwisu.
    10. Do utworzenia Konta Pacjenta wymagane jest wypełnienie formularza z danymi Usługobiorcy, a także zapoznanie się Usługobiorcy z Regulaminem oraz Polityką Prywatności i zadeklarowanie przez Usługobiorcę oświadczenia o ich akceptacji.
    11. Po zaakceptowaniu przez Usługobiorcę ww. zgód, na wskazany adres e-mail przesłany zostanie link aktywujący Konto. Po wejściu na stronę Portalu, do której odsyłał przesłany odnośnik, Usługobiorca ustali indywidualne hasło dostępu do Konta.
    12. Usługobiorca ma dostęp za pośrednictwem Portalu Pacjenta do:
      1. podgląd do zaplanowanych wizyt oraz wizyt, które już się odbyły;
      2. możliwości umawiania i odwoływania usług wymienionych
        w przedmiotowym Regulaminie;
  • podglądu danych osobowych z możliwością zmiany numeru telefonu, adresu email oraz adresu korespondencyjnego.
  1. Wymagania techniczne konieczne do obsługi Portalu Pacjenta:
    1. Usługobiorca może korzystać z dostępu do Portalu Pacjenta 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
    2. Do korzystania z Portalu wymagane jest posiadanie przez Usługobiorcę urządzenia z dostępem do sieci internetowej, wyposażonego w przeglądarkę internetową.
  • Dla zachowania bezpieczeństwa korzystania z Portalu, zaleca się, aby urządzenie, z którego korzysta Pacjent w szczególności posiadało:
    1. system antywirusowy z najnowszą wersją definicji wirusów i uaktualnień;
    2. skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall);
    3. zainstalowane wszystkie dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej, które dotyczą bezpieczeństwa;
  1. Sposób i termin zapłaty – Usługobiorca, który zawiera umowę na świadczenie usług objętych przedmiotową umową zobowiązany jest do utworzenia konta w Portalu Pacjenta.
  • 4 Tryb i sposób dokonywania przedpłat
  1. Usługi świadczone w MED-AKME są płatne zgodnie z obowiązującym w Serwisie Cennikiem usług i wymagają przedpłaty w określonym terminie.
  2. Termin przedpłaty za usługę upływa 2 dni robocze przed terminem zarezerwowanej wizyty.
  3. Warunkiem dokonania rezerwacji terminu wizyty jest uiszczenie przedpłaty
    w wysokości 100 proc. ceny wizyty wynikającej z Cennika. Przedpłatę uważa się za dokonaną dopiero po jej zaksięgowaniu na rachunku bankowym Usługodawcy lub potwierdzeniu wpłaty przez serwis PayNow.
  4. W razie braku uiszczenia przedpłaty do 24 h przed wybranym terminem wizyty lub niezwłocznie w przypadku rezerwacji terminu w czasie krótszym niż 24 godziny do wybranego terminu wizyty, termin uznaje się za nierezerwowany i dostępny dla pozostałych potencjalnych pacjentów.
  5. Przedpłatę można uiścić w następujący sposób:
    1. za pomocą kanału płatności PayU, dostępnego w Serwisie
      w zakładce „Umów wizytę”,
    2. za pomocą przesłanego przez Usługodawcę linku do serwisu PayNow za pośrednictwem wiadomości e-mail, na adres e-mail wskazany przez Usługobiorcę w trakcie rezerwacji wizyty.
  6. Informację o anulowaniu rezerwacji z powodu braku uiszczenia przedpłaty
    w terminie Usługobiorca otrzyma na adres e-mail wskazany podczas rejestracji. 
  • 5 Sposób i przesłanki wypowiedzenia umowy
  1. Usługobiorca ma prawo do wypowiedzenia umowy zawartej na odległość za pośrednictwem Portalu Pacjenta na świadczenie usług pedagogicznych lub terapii SI,
    w dowolnym momencie przed rozpoczęciem świadczenia usługi, chyba, że rozpoczęcie świadczenia usług następuje przed upływem terminu do odstąpienia umowy, a Usługobiorca odstąpił od prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
  2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Usługobiorcy, jeżeli przedmiotem umowy jest świadczenie usług zdrowotnych świadczonych przez osobę wykonującą świadczenia zdrowotne, nieposiadającą wykształcenia medycznego, jednak uprawnioną do świadczenia ww. usług odrębnymi przepisami prawa, między innymi: Rozporządzeniem ministra zdrowia z 19 czerwca 2019 r. w sprawie świadczeń gwarantowanych w obszarze opieki psychiatrycznej i leczenia uzależnień, (psycholog/psychoterapeuta). W przypadku ww. usługi określone są odrębne regulacje dotyczące odwoływania wizyty, określone w § 5 pkt 6. przedmiotowego regulaminu.  
  3. Usługobiorca może odstąpić od umowy, składając Usługodawcy oświadczenie
    o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1. do przedmiotowego Regulaminu. Usługobiorca może złożyć oświadczenie:
    1. osobiście, w miejscu świadczenia usługi,
    2. drogą elektroniczną na adres: rejestracja@med-akme.pl
  4. Za wypowiedzenie umowy rozumie się również odwołanie przez Usługobiorcę wizyty u specjalisty za pośrednictwem:
    1. Portalu Pacjenta
    2. osobiście, w miejscu świadczenia usługi,
    3. drogą elektroniczną na adres: rejestracja@med-akme.pl
    4. telefonicznie pod nr telefonu: 665 693 732
  5. W przypadku wypowiedzenia umowy:
    1. nie później niż 24 godziny przed planowanym terminem realizacji usługi – Usługobiorca nie ponosi żadnych kosztów związanych z rezygnacją z usługi;
    2. mniej niż 24 godziny przed terminem realizacji usługi – Usługobiorca zostaje obciążony opłatą w wysokości do 100% wartości usługi, z uwagi na fakt, że brak wcześniejszego wypowiedzenia umowy uniemożliwił wykonanie usługi dla innego Usługobiorcy.
  6. W przypadku odwołania wizyty ze specjalistą wykonującym usługi zdrowotne:
    1. nie później niż 24 godziny przed planowanym terminem realizacji usługi – Usługobiorca nie ponosi żadnych kosztów związanych z rezygnacją z usługi;
    2. później niż 24 godziny przed planowanym terminem realizacji usługi – Usługobiorca zostaje obciążony opłatą w wysokości do 100% wartości usługi,
      z uwagi na fakt, że brak wcześniejszego wypowiedzenia umowy uniemożliwił wykonanie usługi dla innego Usługobiorcy.

 

  • 6 Przewidziana przez prawo odpowiedzialność Usługodawcy
  1. Odpowiedzialność cywilna – zgodność świadczenia usługi zgodnie z umową: Usługodawca ponosi odpowiedzialność za należyte wykonanie usługi, w tym
    w zakresie:
  • wykonania usługi zgodnie z aktualną wiedzą medyczną,
  • zachowaniem należytej staranności,
  • świadczeniem usługi zgodnie z zakresem umowy (czasem, miejscem
    i zakresem świadczonej usługi).
  1. Odpowiedzialność na podsatwie Ustawy o prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta: w razie zawinionego naruszenia praw Usługobiorcy jako Pacjenta, Usługobiorca może dochodzić odszkodowania na zasadach określonych w przepisach Kodeksu Cywilnego. Usługodawca podnosi odpowiedzialność za realizację usługi zgodnie z prawami pacjenta, tj. prawem do informacji, intymności, należytej staranności oraz świadomej zgody.
  2. Odpowiedzialność podmiotu leczniczego jako przedsiębiorcy: Zgodnie z Ustawą
    o działalności leczniczej
  • podmiot leczniczy odpowiada za organizację i jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych;
  • ma obowiązek zapewnienia personelu posiadającego odpowiednie kwalifikacje i sprzętu niezbędnego do świadczenia usług.

 

  • 7 Reklamacje i skargi

 

  1. Usługobiorca ma prawo zgłaszać reklamacje związane z Usługą za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Usługodawcy wskazany w niniejszym Regulaminie.
  2. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi maksymalnie 14 dni roboczych licząc od daty otrzymania reklamacji.
  3. Odpowiedź na reklamację Usługodawca przekazuje Usługobiorcy na papierze lub innym trwałym nośniku.
  4. Skargi należy składać w trybie i sposobie wskazanym w załączniku nr 2 do przedmiotowego Regulaminu.
Załączniki do regulaminów: